niedziela, 27 marca 2011

Ryga cz. 2 - Stare Miasto I



Stare Miasto w Rydze - plątanina wąskich uliczek, mieszczańskich kamienic, kupieckich składów, kościelnych wież i pamiątek hanzeatyckiej przeszłości... Przestrzeń na tyle fascynująca, że najlepiej jest się w niej po prostu zgubić by na własną rękę poznawać uroki miasta... A poznawać je warto. I rozkoszować się każdym zmysłem - najlepiej korzystając przy okazji z uroków rozlicznych knajp i miejscowego piwa :-)







kupiecka kamienica Mecendorfa

Ratusz

Muzeum okupacji Łotwy

Dom Bractwa Czarnogłowych


Kościół św. Piotra

figura Rolanda




Katedra pw. św. Marii (luterańska)

Giełda Ryska



kościół pw. Matki Boskiej Bolesnej

Zamek (siedziba prezydenta)


Narodowy Bank Łotwy




Katedra pw. św. Jakuba (katolicka)

Łotewski Parlament


Trzej Bracia (trzy średniowieczne kamienice)

1 komentarz:

  1. Bardzo ciekawe zdjęcia! Na widok jednego z nich, aż zaniemówiłam - myślałam, że to moje:))Wczoraj opublikowałam post "Wspomnienia z Rygi" z niemal identycznym zdjęciem uliczki i kościoła. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń